Santapan Rohani


Random Hadith Widget

Wednesday, November 2, 2011

Luahan Rasa : Program Bina Insan Guru Semester 4/2011

Program Anak Angkat
Bina Insan Guru (BIG) Semester 4/2011

Bagi melengkapkan program wajib BIG semester ini, saya dan rakan-rakan sekelas telah menghadiri Program Anak Angkat di Kg Sg Daun Tengah, Yan Kedah. Program ini berlangsung dari 13-15 Oktober 2011 dan disertai oleh pelajar daripada kelas major Bahasa Melayu dan Pendidikan Khas Institut Pendidikan Guru Kampus Sultan Abdul Halim.

Saya juga tidak ketinggalan untuk mendapat keluarga angkat daripada kalangan penduduk di sini. Saya telah berkongsi keluarga angkat saya bersama seorang sahabat saya, Zahid (Obeng). Ayah angkat saya yang bernama Azmi Bin Ishak bekerja sendiri manakala orang yang saya panggil ibu di sini bernama Balces Bt Abdul Khalid dan merupakan seorang suri rumah. Mereka mempunyai empat orang anak yang terdiri dari seorang lelaki dan tiga perempuan. Banyak aktiviti yang kami lakukan sepanjang tiga hari program ini berlangsung. Jom kita tengok....


Sebelum bertolak ke tempat program...

Berkumpul sebelum sesi pembahagian anak angkat...

Program motivasi

Memasang khemah...







Seharian bersama keluarga angkat...


Sesi refleksi sewaktu bersama keluarga angkat...

Pembahagian kumpulan untuk hari terakhir...


Bergotong-royong membersihkan masjid dan kawasan sekolah..


Aktiviti kawad...

Aktiviti tali-temali..


Abang penyayang.. he3...


Majlis Penutup...

No comments:

Post a Comment