Santapan Rohani


Random Hadith Widget

Tuesday, February 28, 2012

Luahan Rasa : Sedikit Lagi Ujian Buat Diriku

Bismillahirrohmanirrohim

Alhamdulillah tuhan masih memberikan lagi peluang untuk ana bernafas di dunia ini. Untuk pos kali ni sekadar untuk muhasabah diri. Pada hari Khamis yang bertarikh 24 Februari 2012 ana dan rakas sekelas ana telah mengadakan lawatan ilmiah ke Majlis Sukan Negeri Pulau Pinang dan Kementerian Belia dan Sukan Negeri Pulau Pinang. Tujuan lawaan ilmiah ini adalah untuk melengkapkan sukatan pelajaran Pendidikan Jasmani bagi subjek minor ana.

Namun bukan tentang lawatan ini yang ingin ana ceritakan. Apa yang ingin ana ceritakan adalah tentang keciciran dompet ana. Ana sendiri tidak pasti di mana cicirnya. Mudah-mudahan akan ada seorang hamba Allah yang bertanggungjawab memulangkan  dompet tersebut. Seperti biasa barang di dalam dompet ialah I/C, lesen, kad-kad bank dan banyak lagi termasuklah wang tunai yang baru ana keluarkan untuk digunakan membayar sewa rumah, baik pulih motor dan banyak lagi.



Apapun andai ini suratan yang tercatat ana tetap redha dengan kehilangann dompet tersebut. Ana sedar, sekadar duit yang beratus adalah masih sangat sedikit jika dibandingkan dengan orang yang hilang beratus ribu. Apapun tetap berfikiran positif. Mudah-mudahan ana jumpa kembali dompet ana. Insyaallah... ^-^

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Waktu Solat