Santapan Rohani


Random Hadith Widget

Tuesday, May 26, 2009

Luahan Rasa : Kejayaan PPISMP Sem 1-3

Alhamdulillah, habis juga exam untuk sem 2 ni. Tak sangka sekejap je rasa dari sem 1 sampai dah habis sem 2 ni. Hmm, nak cite apa ek..?

Oh ye, ana nak cerita kejayaan ana sepanjang berada di IPSAH ni la, bermula dari sem 1 sampai sekarang.

Apa ye yang mula-mula sekali? Hmm, sem 1 dulu tiadalah banyak sangat. Tapi yang tak boleh lupa bila ana dapat anugerah bilik tercantik masa jamuan hari raya tahun lepas. Siapa sangka kan? Baru berapa bulan kat sini dah boleh dapat johan. Memang rezeki ana dan roommate ana. Tapi masa ambil hadiah tu, roommate ana takde kat sini. Dia pergi wakil IP ke pertandingan bahas di IP Tengku Ampuan Afzan. Alhamdulillah, hadiah tu ana habiskan ramai-ramai dengan rakan2-rakan sekelas ana.

Sahabat selaku roommate tercinta. haha..

tiadalah cantik mana sebenarnya. kemas je.. he3..

Lepas tu ana dan 4 orang lagi dari rakan sekelas ana masuk pertandingan di Lata Lembu Emas (nama tempat kat sini). Pertandingan ni memerlukan ketahanan fizikal yang cukup kuat sebab kena merentas desa di laluan gunung dan hutan. Kalau dah gunung dan hutan, faham-faham jelah. Ada beberapa kategori untuk pertandingan ni iaitu Swasta, Terbuka dan IPT. Kumpulan ana masuk kategori IPT. Ramai jugalah yang masuk pertandingan ni. Kami semua kena habiskan secara berkumpulan sejauh 12km. Wah, habis je memang legalah. tempat ke berapa? Tak ingatlah..

Kejayaan seterusnya... Jeng3....
Yang tak disangka-sangka ana boleh masuk pertandingan boling tertutup IPSAH. Kategori mengikut kelas dan setiap kelas diwakili 4 orang pelajar. Dapat no berapa ek? hmm, tak silap ana no 16.

Saguhati pertandingan melukis. Macam mana boleh terjadi ni? Ni pun tak sangka juga sebab ana masuk lagi 1/2 jam nak habis waktu.

Tempat ke-3 menulis cerpen anjuran Badan Dakwah dan Surau IPSAH. Cerpen tu ada dalam ni, kenalah cari sendiri. Hehe... Hadiah berupa sebuah buku yang amat berguna untuk ana. Rahsialah ekh...
Rasanya untuk sem 1 yang tu jelah yang ana dapat. Alhamdulillah..


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Untuk sem 2 pula kejayaan pertama yang ana dapat mestilah masa hari merentas desa. Bukanlah dapat johan tapi tempat ke-6 je.

Seterusnya untuk Minggu Kesenian Islam (MKI), dari beberapa acara yang dipertandingkan iaitu tilawah, hafazan, nasyid, tulisan khat dan syarahan agama ana cuma masuk dua pertandingan je. Pertandingan tulisan khat dan nasyid. Alhamdulillah, untuk tulisan khat ana dapat tempat ke-3. Yang no 1 & 2 tu mestilah lagi cantik kan. Untuk nasyid pula, hanya tinggal kenangan yang tak dapat ana lupakan. Biarlah rahsia. hehe..

Lepas je siap hasil khat ana

Bersama hadiah kejayaan

Tempat pertama (atas), kedua (bawah kanan) dan ketiga (ana punyalah)

Antara hasil khat yang menyertai pertandingan

Persembahan nasyid

Penyanyi solo ke? hehe... Kenangan yang takkan dilupa..

Hmm, apa lagi ye? Oh ye, lagi satu baru-baru ni ada sukaneka sempena hari guru. Banyak gak acara-acara yang dipertandingkan. Tapi ana masuk tiga acara je iaitu acara boling kelapa, lari dalam guni dan tarik upih (guni sebenarnya). Ni pun alhamdulillah, dapat dua hadiah. Untuk boling kelapa dapat no 2 dan tarik guni no 1. Untuk lari dalam guni mungkin tiada rezeki. Yang seronoknya dapat lawan ngan pensyarah-pensyarah ana.

Rasanya tu jelah pencapaian ana untuk 2 sem ni. Alhamdulillah...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Untuk sem 3 pertandingan pertama yg ana masuk ialah pert road relay. Pert ni diadakn untuk mengeratkan silaturrahim antara pelajar senior dgn junior. Untuk pert ni ana dapat johan. Dapat juga johan untuk sukan setelah sekian lama belajar di sini. he~

Pada 14 September pula ana masuk Pertandingan Reka Cipta Kad Ucapan Menggunakan Perisian Grafik Komputer. Tapi setakat masuk jelah. Dapat saguhati je tapi tetap bersyukur.


Seterusnya pada 22 Oktober 2009, Jamuan Kolej Kediaman peringkat IPGM ana telah diadakan. Banyak aktiviti dan pertandingan yang diadakan. Jadi untuk Pertandingan Bilik Tercantik, ana sekali lagi mendapat tempat pertama untuk 2 tahun berturut-turut. Alhamdulillah, rezeki yang tuhan beri.




Pada 24 Oktober pula ana telah menyertai Karnival Sukan Rekreasi Edisi Pertama di IPGM Kampus Perlis. Banyak aktiviti yang diadakan untuk karnival ini seperti kayak, abseiling, flying fox , orienteering dan banyak lagi.
Dan untuk orienteering telah diadakan pertandingan untuk kategori terbuka dan tertutup. Ana telah masuk pertandingan ini secara tidak sengaja apabila seorang sahabat dari IPGM Kampus Darul Aman mencari pengganti pasangannya yang sakit. Jadi ana telah berpasangan dengan sahabat dari IPGM Kampus Darul Aman ini dengan nama kumpulan kami 'Mix IPG' kerana hanya kami yang berpasangan dari dua IPGM yang berlainan.
Alhamdulillah, dengan tidak disangka-sangka kami mendapat johan bagi Kategori Terbuka yang disertai dari IPGM Kampus Darul Aman, Kampus Sultan Abdul Halim, Universiti Malaysia Perlis UniMap dan dari Universiti Utara Malaysia (UUM).

Hadiah disampaikan oleh Yang Dipertua JPP Inst Perguruan Perlis

Partner ana dari IPGM KDA



Dan yang akhir sekali untuk sem 3 ialah kejayaan Kembara Lata Lembu Emas XI di Sik, Kedah pada 31 Oktober 2009. Seperti yang ana pernah ceritakan sebelum ni, kembara di sini memerlukan ketahanan mental dan fizikal kerana jalannya yang berliku dan pelbagai halangan ketika berada di dalam hutan. Alhamdulillah, untuk tahun ni ana dapat tempat ke-3 kategori IPTA/IPTS/KOLEJ Lelaki bersama rakan sepasukan, Adli, Hasan, dan Izzat.




Yang ana coretkan di sini bukan untuk berbangga tetapi untuk kenangan ana di masa akan datang, insyaallah...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Waktu Solat