Santapan Rohani


Random Hadith Widget

Saturday, October 10, 2009

Tangisan Nabi Kerana Wanita

Diceritakan daripada Saidina Ali R.A pada suatu hari ia masuk ke rumah Rasullulah bersama-sama isterinya, Siti Fatimah R.A didapati Rasullulah sedang menangis bersungguh-sungguh maka kataku: Apakah yang menjadikan engkau menangis ya Rasullulah? Lalu nabi bersabda : "Sesungguhnya aku telah diperlihatkan pada malam Israk dan Mikraj beberapa perempuan daripada umatku keadaannya diseksa yang bersangatan kerana kesalahan yang dilakukan oleh mereka dalam dunia." Kataku, "Bagaimanakah keadaan mereka ya Rasullulah dan apakah sebab kesalahannya?" Sabdanya:

1)Perempuan yang di gantung dengan rambutnya Perempuan yang tiada menutup rambut kepalanya pada lelaki yang bukan muhrim.

2)Perempuan yang digantungkan lidahnya dan dituang air panas ke dalam lehernya. Perempuan yang menyakiti hati suami.

3)Perempuan yang digantung dua buah dadanya Perempuan yang memberi harta suami kepada orang lain dengan tanpa izin suami.

4)Perempuan yang digantung 2 kakinya ke dalam karung api neraka Perempuan yang keluar dari rumah tiada minta izin suami atau tiada keizinannya.

5)Perempuan yang digantung dan memakan tubuhnya sendiri dan dinyalakan api neraka dibawahnya Perempuan yang menghiasi dirinya bg orang lain tidak untuk suaminya.

6)Perempuan yang digantung 2 kakinya dan ditambatkan kebuah dadanya dan buah dadanya ditambat ke ubun-ubunnya dan menjadi beberapa ular dan kala dan meminum darahnya Perempuan yg tiada junub atas mandi haid atau mandi nifaz dan perempuan yang meringankan sembahyang.

7)Perempuan yg digantung keadaannya kelu dan buta tuli yang berada dalam karung api neraka. Perempuan yang berzina.

8)Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti keldai Perempuan yang suka mengadu-ngadu dan pendusta.

9)Perempuan seperti rupa anjing dgn dimasukkan api neraka kemulutnya dan keluar melalui duburnya Perempuan yang sangat dengki-mendengki akan manusia. Akhirnya Rasullulah bersabda: "Hai ,Fatimah, Neraka Wail itu di sediakan bagi perempuan yang tidak taat kepada suaminya."

Dipetik dari sini.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Waktu Solat