Santapan Rohani


Random Hadith Widget

Monday, September 20, 2010

Maksud Simbol "Peace"


Tahukah kita semua, simbol keamanan yang kita wara-warakan dan amalkan selama ini mempunyai rahsianya tersendiri? Ana sendiri pun kurang percaya dengan kewujudan maksud sebenar simbol ini sehingga ana seorang ustaz memberitahu dan ana cuba mencari beberapa artikel yang menerangkan maksud sebenarnya simbol ini.


Simbol ini berasal dari simbol syaitan yang diamalkan semasa upacara keagamaan Yahudi. Simbol ini telah digunakan oleh Yasser Arafat (Bekas Presiden Palestin), Richard Nixon (Bekas Presiden amerika) dan Winston Churchil (Bekas Presiden Amerika).

Di dalam tulisan Yahudi, huruf V (Van) bermaksud ‘Nail’ (Kuku). The Nail adalah salah satu tanda rahsia Syaitan yang digunakan dalam upacara penyembahan berhala. Syaitan ingin membiarkan kita tahu bahawa itu adalah tanda kegemarannya. Anton Lavey, pengasas Church of Satan (Gereja Syaitan), menggunakan simbol PEACE sebagai latar belakang mimbar upacara penyembahannya.Salah seorang penyelidik menegaskan, simbol PEACE adalah dari simbol kumpulan Yahudi yang anti Kristian (antiChrist). Mereka mengambil salib kristian dan mematahkannnya ke atas dan menerbalikkannya ke bawah. Tanda 3 palang yang menghala ke bawah membawa maksud; Past (Palang kanan), Present (Palang tengah) dan Future (Palang kiri).

Gambar di atas adalah simbol yang telah diubahsuai dan digunakan sekarang, gambar tengah adalah cabang asal 3 rukun gerakan syaitan atau kedamaian oleh syaitan dan gambar sebelah kanan adalah logo asal kumpulan Gereja Syaitan. Lihat gambar kecil berbentuk bunga di atas palang, ia adalah logo nazi.

Sesungguhnya tuhan itu Maha Pengampun.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Waktu Solat